A polírozástól lesz szép, karcmentes az autó, nem?
Igen is meg nem is. A karosszériaelemek fényezése több rétegben történik, ennek a legutolsó, zárórétege a lakk. Ez a lakkréteg – gyártótól függően – általában 100-200 mikron közötti vastagságot jelent.
A polírozás során csak ezen a vékony rétegen dolgozunk, ekkora a mozgásterünk. (Sőt, valójában ennyi sem, hiszen nem az összes lakkot szeretnénk „lekoptatni” egy autóról.)
Ezért korlátozott mértékben lehet eltüntetni a karcokat. De mégis, hogyan tűnnek el a mély karcok? Lecsiszoljátok a lakkot?
Nem egészen. A karcot úgy képzeljük el, mint egy árkot. Azért vesszük észre, mert megtöri a fény útját.
A mélyebb karcok a polírozás nyomán nem eltűnnek a karosszériáról (hiszen ehhez az árok fenekéig kéne visszacsiszolni a lakkot), hanem a széleit (az árokpartokat) kicsit ellapítjuk.
Az apróbb egyenetlenségeket a szemünk már nem képes észrevenni, így egy jól sikerült korrekciós polírozás után az autó tükörsima lesz.
Persze ez nem egy egyszerű munka. Gondoljunk arra, hogy a lakk védi a karosszériát és a fényezést az esőtől, szennyeződésektől, kemikáliáktól, és különböző fizikai behatásoktól.
Röviden: Kemény.
A helyzetet nehezíti, hogy ahány autó, annyiféle lakk, annyiféle rétegvastagság, annyiféle keménység.
Fel kell tenni a kérdést, hogy mi a célunk a polírral?
Szeretnénk szalonállapotra hozni az autót? El akarjuk adni? Adnánk neki egy kis plusz fényt?
A teljes autó polírozásnak az ára nagyban függ ezektől a tényezőktől. Akárcsak az időtartama.
Általában az egylépésben történő polírozást hívjuk fényesítő polírnak, a több (akár 5) lépcsőben történőt korrekciós polírnak. Az előbbi során a hajszálkarcok eltűnnek és fényesebbé válik a karosszéria, utóbbi nyomán a tökéletes megjelenés a cél.
Ma már elérhetőek olyan rendszerek (korongok és paszták), amelyek akár egy lépcsőben is meglepően szép eredményt hoznak.
Egy lépcsős polír általában 4-5 óra alatt elkészül, és általában 25-30 ezer forint körül kijön.
Ez mire elég? Eltűnnek a húzásnyomok? A lakkhibák? A rozsda?
A karosszéria először alapos mosásra kerül, eltávolítjuk a bogár, gyanta, kátrány, röprozsda maradványokat. Ezután autokozmetikai gyurmával átdolgozzuk a felületen a maradék koszt, ami a lakkhoz tapadt.
A polírozás csak teljes dekontaminálás után történik. A húzásnyomok, (hacsak nem szedték le a lakkot az autóról) eltűnnek. A lakkhiba tág fogalom, de lényegében, ha nem hiányos, javítható polírral. A karosszéria rozsdásodása, már nem a lakkot érinti, hanem a lemezt, így csakis a röprozsdát lehet (és kell) eltávolítani polírozáskor.
A lámpapolírozás során a műanyag fényszóró búra UV fény hatása által mattult rétegeit lecsiszoljuk, majd tükörsimára polírozzuk.
A polírozott fényszórók javítják a látási viszonyokat éjszaka, vagy szürkületben, illetve minket is könnyebb észrevenni. Biztonságosabb.
A lámpabúra polírozása után kerámiavédelemmel látjuk el a fényszórókat, hogy hosszú ideig szépek legyenek.
A „tisztítószer” alkoholos celluloid granulátum, amely a szövet szálai között fejti ki állítólagos tisztító hatását. Maradéktalan eltávolítása a szövetből víz nélkül közel lehetetlen.
A hagyományosnak mondható nedves tisztítás során víz és vegyszer keverékét használjuk. víz a vegyszer segédanyaga, az a szerepe, hogy a szövetből a szennyeződést (és a vegyszert) feloldva segítse a tisztulást. A száraz por viszont nem oldja fel a zsírt, amit a bőrünkkel viszünk fel a kárpitfelületekre. Valamint nem alkalmas arra, hogy mélyreható tisztítást végezzen. Vajon a ruháinkat tudjuk víz nélkül mosni?
Véleményünk szerint nem is kérdés, hogy a nedves kárpittisztítás gyorsabb, jobb, olcsóbb, hatékonyabb. A száraz kárpittisztítást nem ajánljuk.
A carpetcare.hu weboldalon lévő összes szöveges, képes, videós tartalom saját tulajdonban áll, felhasználásuk csak hozzájárulással lehetséges.